https://www.kranosgr.com/%ce%b1%cf%86%ce%b1%ce%b9%cf%81%ce%ad%ce%b8%ce%b7%ce%ba%ce%b5-%ce%b7-%ce%ba%cf%81%ce%ae%cf%84%ce%b7-%ce%b1%cf%80%cf%8c-%ce%ad%ce%bc%ce%b2%ce%bb%ce%b7%ce%bc%ce%b1-%cf%84%ce%b7%cf%82-%cf%80%ce%bf%ce%bb/?fbclid=IwAR0ydms_dwsF4Y9SH7_wOU2Xl99HBw1hI-CSbz3LkuoysYQApJfkLA3vfr8
Του Ηλία Προύφα
Χωρίς το νησί της Κρήτης, το έμβλημα του 2ου ΑΚΕ, της Πολεμικής Αεροπορίας, το οποίο φέρουν μέχρι σήμερα στις στολές τους τα στελέχη.
Του Ηλία Προύφα
Χωρίς το νησί της Κρήτης, το έμβλημα του 2ου ΑΚΕ, της Πολεμικής Αεροπορίας, το οποίο φέρουν μέχρι σήμερα στις στολές τους τα στελέχη.
Όπως ανέφεραν στο kranosgr, μετά την μετονομασία του 2ου ΚΕΠ σε 2ο ΑΚΕ (2018), στο νέο σήμα προστέθηκε η ονομασία της μονάδας και αφαιρέθηκε, άγνωστο γιατί, από το χάρτη η νήσος Κρήτη.
Έχοντας το ρητό, “Tα αφανή τοις φανεροίς τεκμαίρου” (Τα αφανή αποδεικνύονται από τα φανερά), το 2ο ΑΚΕ με έδρα την Πάρνηθα και υπαγωγή στο ΑΤΑ, έχει ως αποστολή την άρτια οργάνωση και η αποτελεσματική αξιοποίηση του προσωπικού και των μέσων που του έχουν διατεθεί προκείμενου να εξασφαλίζεται η αδιάλειπτη διαβίβαση Διευκρινισμένης Αεροπορικής Εικόνας στον Υπεύθυνο Αεράμυνας της χώρας, η επιτυχής εκτέλεση των λειτουργιών Αεράμυνας και η ως εκ τούτων επιτυχής έκβαση Εθνικών και Συμμαχικών Διακλαδικών Επιχειρήσεων σύμφωνα με τα υφιστάμενα Σχέδια και το Αεροπορικό Δόγμα.
Η Μονάδα ιδρύθηκε το 1955 με έδρα το Καβούρι και λειτούργησε ως εκπαιδευτική Μονάδα μέχρι τον Αύγουστο του 1956 με τα περιορισμένης δυνατότητας RADAR έρευνας και ύψους, τύπου TPS–1E και TPS–10D αντίστοιχα.
Τον Αύγουστο του 1957, τα ανωτέρω RADAR αντικαταστάθηκαν με τα μεγαλυτέρων δυνατοτήτων FPS – 8 έρευνας και FPS – 6 ύψους.
Τον Μάιο του 1958, η Μονάδα μεταφέρθηκε στη θέση “Καραβόλα” του όρους Πάρνηθα, όπου λειτουργεί έως σήμερα.
Τον Οκτώβριο του 1976, εντάχθηκε στο σύστημα NATO Air Defense Ground Environment (NADGE). Τον ίδιο χρόνο έγινε και η εγκατάσταση του RADAR ύψους S–269.
Τον Μάρτιο του 1984, εντάχθηκε στο ολοκληρωμένο σύστημα έγκαιρης προειδοποίησης του ΝΑΤΟ μέσω του εξελιγμένου συστήματος NAEGIS. Τον Ιούλιο του ίδιου έτους εκχωρήθηκε στη Μονάδα η Manual διαδικασία ελέγχου των Κατευθυνομένων Βλημάτων “ΝΙΚΗ” & “ΧΩΚ”.
Το 1990 ξεκίνησαν τα έργα εκσυγχρονισμού της Μονάδας, τα οποία ολοκληρώθηκαν το 1994 και μεταξύ άλλων περιλάμβαναν την τοποθέτηση εξελιγμένου και υψηλών δυνατοτήτων RADAR, τύπου S–743D, το οποίο λειτούργησε επιχειρησιακά από τον Μάιο του 1996 και την εγκατάσταση νέου ολοκληρωμένου συστήματος επικοινωνιών.
Το Σεπτέμβριο του 1997, τοποθετήθηκε στη Μονάδα το σύστημα Radar Integration System (RIS), το οποίο δίνει τη δυνατότητα λήψης ιχνών αεροσκαφών από άλλες Μονάδες.
Τον Ιανουάριο του 2001, εγκαταστάθηκε το σύστημα ATLAS/PALLAS, στo πλαίσιο της διαλειτουργικότητας με τις Υπηρεσίες Εναέριας Κυκλοφορίας καθώς και την υποβοήθηση του έργου της διευκρίνησης, λαμβάνοντας πληροφορίες από τα Radar της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.
Τον ίδιο χρόνο εγκαταστάθηκε το σύστημα CRC System Interface (CSI) για τη διασύνδεση με τις Μονάδες GBAD.
Το 2002 εγκαταστάθηκε το σύστημα SSSB για την ανταλλαγή εικόνας με πλοία του Πολεμικού Ναυτικού.
Από 31 Μαΐου 2002, η Μονάδα τροποποίησε την αποστολή και το ρόλο της και μετονομάστηκε σε 2ο Κέντρο Ελέγχου Περιοχής (ΚΕΠ), στο πλαίσιο της Νέας Δομής του Συστήματος Αεροπορικού Ελέγχου (ΣΑΕ).
Το 2003 εγκαταστάθηκε το νέο σύστημα απεικόνισης πληροφοριών «MASE», αυξάνοντας τις δυνατότητες στον τομέα της επιτήρησης και του ελέγχου των αεροσκαφών.
Το 2004 εγκαταστάθηκε το σύστημα Universal Link System (ULS), το οποίο δύναται να διασυνδεθεί με πλατφόρμες που διαθέτουν LINK-1, LINK-11, LINK-16 και IJMS.
Από την 10η Ιανουαρίου 2018, το 2ο ΚΕΠ μετονομάστηκε σε 2ο ΑΚΕ.
Δείτε τις φωτό:
Έχοντας το ρητό, “Tα αφανή τοις φανεροίς τεκμαίρου” (Τα αφανή αποδεικνύονται από τα φανερά), το 2ο ΑΚΕ με έδρα την Πάρνηθα και υπαγωγή στο ΑΤΑ, έχει ως αποστολή την άρτια οργάνωση και η αποτελεσματική αξιοποίηση του προσωπικού και των μέσων που του έχουν διατεθεί προκείμενου να εξασφαλίζεται η αδιάλειπτη διαβίβαση Διευκρινισμένης Αεροπορικής Εικόνας στον Υπεύθυνο Αεράμυνας της χώρας, η επιτυχής εκτέλεση των λειτουργιών Αεράμυνας και η ως εκ τούτων επιτυχής έκβαση Εθνικών και Συμμαχικών Διακλαδικών Επιχειρήσεων σύμφωνα με τα υφιστάμενα Σχέδια και το Αεροπορικό Δόγμα.
Η Μονάδα ιδρύθηκε το 1955 με έδρα το Καβούρι και λειτούργησε ως εκπαιδευτική Μονάδα μέχρι τον Αύγουστο του 1956 με τα περιορισμένης δυνατότητας RADAR έρευνας και ύψους, τύπου TPS–1E και TPS–10D αντίστοιχα.
Τον Αύγουστο του 1957, τα ανωτέρω RADAR αντικαταστάθηκαν με τα μεγαλυτέρων δυνατοτήτων FPS – 8 έρευνας και FPS – 6 ύψους.
Τον Μάιο του 1958, η Μονάδα μεταφέρθηκε στη θέση “Καραβόλα” του όρους Πάρνηθα, όπου λειτουργεί έως σήμερα.
Τον Οκτώβριο του 1976, εντάχθηκε στο σύστημα NATO Air Defense Ground Environment (NADGE). Τον ίδιο χρόνο έγινε και η εγκατάσταση του RADAR ύψους S–269.
Τον Μάρτιο του 1984, εντάχθηκε στο ολοκληρωμένο σύστημα έγκαιρης προειδοποίησης του ΝΑΤΟ μέσω του εξελιγμένου συστήματος NAEGIS. Τον Ιούλιο του ίδιου έτους εκχωρήθηκε στη Μονάδα η Manual διαδικασία ελέγχου των Κατευθυνομένων Βλημάτων “ΝΙΚΗ” & “ΧΩΚ”.
Το 1990 ξεκίνησαν τα έργα εκσυγχρονισμού της Μονάδας, τα οποία ολοκληρώθηκαν το 1994 και μεταξύ άλλων περιλάμβαναν την τοποθέτηση εξελιγμένου και υψηλών δυνατοτήτων RADAR, τύπου S–743D, το οποίο λειτούργησε επιχειρησιακά από τον Μάιο του 1996 και την εγκατάσταση νέου ολοκληρωμένου συστήματος επικοινωνιών.
Το Σεπτέμβριο του 1997, τοποθετήθηκε στη Μονάδα το σύστημα Radar Integration System (RIS), το οποίο δίνει τη δυνατότητα λήψης ιχνών αεροσκαφών από άλλες Μονάδες.
Τον Ιανουάριο του 2001, εγκαταστάθηκε το σύστημα ATLAS/PALLAS, στo πλαίσιο της διαλειτουργικότητας με τις Υπηρεσίες Εναέριας Κυκλοφορίας καθώς και την υποβοήθηση του έργου της διευκρίνησης, λαμβάνοντας πληροφορίες από τα Radar της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.
Τον ίδιο χρόνο εγκαταστάθηκε το σύστημα CRC System Interface (CSI) για τη διασύνδεση με τις Μονάδες GBAD.
Το 2002 εγκαταστάθηκε το σύστημα SSSB για την ανταλλαγή εικόνας με πλοία του Πολεμικού Ναυτικού.
Από 31 Μαΐου 2002, η Μονάδα τροποποίησε την αποστολή και το ρόλο της και μετονομάστηκε σε 2ο Κέντρο Ελέγχου Περιοχής (ΚΕΠ), στο πλαίσιο της Νέας Δομής του Συστήματος Αεροπορικού Ελέγχου (ΣΑΕ).
Το 2003 εγκαταστάθηκε το νέο σύστημα απεικόνισης πληροφοριών «MASE», αυξάνοντας τις δυνατότητες στον τομέα της επιτήρησης και του ελέγχου των αεροσκαφών.
Το 2004 εγκαταστάθηκε το σύστημα Universal Link System (ULS), το οποίο δύναται να διασυνδεθεί με πλατφόρμες που διαθέτουν LINK-1, LINK-11, LINK-16 και IJMS.
Από την 10η Ιανουαρίου 2018, το 2ο ΚΕΠ μετονομάστηκε σε 2ο ΑΚΕ.
Δείτε τις φωτό: